28 Mac 2013

"Kenyataan Tian Chua Binasakan Negara"..!!!!

Posted by Unknown On Khamis, Mac 28, 2013 | No comments

alt
Jaringan Melayu Malaysia (JMM) menyifatkan kenyataan Naib Naib Presidennya Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua boleh "membinasakan negara".

Pengarah Kebangsaan JMM, Hamdan Omar Salleh berkata, rakan Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang hadir di ibu Pejabat PKR buat kali kedua berhimpun secara aman mendesak Tian Chua agar tidak mengulangi lagi dan menjaga mulut yang celupar itu.

"Kami bersama rakan-rakan NGO yang lain mendesak supaya Tian Chua tidak mengulangi kenyataannya dan menjaga mulut yang celupar itu dari mengeluarkan kata-kata yang boleh membinasakan negara," katanya di Ibu Pejabat PKR di sini hari ini.

Demonstasi tersebut bagi menyatakan bantahan sambil membawa kain rentang mengutuk kenyataan Tian Chua.

Pada sidang akhbar yang sama, Timbalan Presiden JMM Omar Saleh berkata, NGO yang berimpunan pada hari ini secara aman untuk mendesak Tian Chua meminta maaf dengan segera.

"Kita sebagai rakyat Malaysia di dalam NGO meminta Tian Chua untuk memohon maaf dengan segera daripada apa yang beliau cakapkan." katanya.

Tambahnya lagi, sebagai rakyat dalam NGO bertanggungjawab untuk memberi penjelasan sebenar kepada PKR.

"Sudah tentu balu-balu itu dalam kesedihan, kenapa nak bermain dengan sandiwara-sandiwara itu untuk apa?," ujarnya.

Sebelum ini, Tian Chua yang juga merupakan Ahli Parlimen Batu mengaitkan UMNO sebagai dalang konspirasi kejadian Lahad Datu, Sabah.

Beliau telah mengulangi kenyataan tersebut pada 22 Mac yang lalu pada ceramahnya di Kelab Sultan Sulaiman, Kuala Lumpur

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Pengikut