21 Oktober 2013

BALA MELANDA NEGERI GUAN ENG SEBAB BANYAK DOSA!!!

Posted by Loveclip Fishing On Isnin, Oktober 21, 2013 | No comments


Kalau dulu, sewaktu Negeri Kedah dilanda banjir besar, ada jugak dikalangan orang PAS sendiri yang kata ianya berlaku sebab Tok Jan engkar dengan janji.

Maka musibah yang turun dan melanda rakyat Negeri Kedah pada ketika itu dijadikan alasan untuk mereka menunding jari kepada Allahyarham Tan Sri.

Hanya semata - mata Tok Jan mempunyai hubungan baik dengan pemimpin Kerajaan Pusat, maka pelbagai tohmahan dilemparkan kepada Tok Jan.

Bagi PAS, jika seseorang pemimpin itu baik dengan pemimpin parti lain selain dari Pakatan, ianya akan dianggap satu dosa besar. Maka dosa itu yang mengakibatkan banjir di Kedah.
Persoalannya, kenapa hari ini tidak ada lansung pemimpin dikalangan Parti Angguk Saja tu yang buat dakwaan terhadap Si Biawak Guan Eng tu?

Kenapa pulak tak de mulut longkang dikalangan mereka berani menyatakan bahawa musibah yang melanda Negeri Pulau Pinang semalam merupakan bala terhadap dosa Si Guan Eng tu sendiri?

Kenapa tak de dikalangan mereka yang berani kata, "Ini semua berlaku sebab Guan Eng la. Banyak sangat buat maksiat kat Penang." atau,

"Banjir ni akibat Guan Eng mempermainkan Islam. Hari tu dia kata dia nak masuk Islam kalau dapat kekal berkuasa di Penang. Sekarang? Banjir pulak yang kita dapat."

Ayat sedemikian tak keluar sebab puak - puak Parti Angguk Saja tu tau ianya hanya akan memakan diri mereka semula. Jadi sebab tu diorang tak berani bersuara.

Kot kalau dengan orang yang sama agama dengan diorang, berani pun tak guna. Sedangkan musuh yang terang dan nyata diorang jadi kecut tak tentu arah pulak!!! Orang macam tu nak digelarkan sebagai pejuang Islam menda kejadahnya lagi!!!

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Google+ Followers

Pengikut