5 Oktober 2013

Pelakon Johan As'ari tidak mahu adegan panas yang pertama kali dilakonkannya dalam filem seram Paku cuba disensasikan.

Johan atau nama sebenarnya Johan Arrif As’ari, 27, berkata ketika melakonkan adegan itu, dia yang bergandingan dengan pelakon baru Aishah Alias telah meminta beberapa krew sahaja dibenarkan berada di set tersebut ketika babak itu dilakonkan.

"Saya pertama kali bawa watak yang saya sendiri tidak tahu bagaimana untuk melakonkan kerana saya belum berkahwin, begitu juga Aishah, jadi kami minta agar krew yang tidak terlibat keluar daripada set tersebut.

"Saya tidak mahu perkara ini akan menimbulkan fitnah dan mengelakkan gambar yang tidak sepatutnya diambil dan tersebar," katanya kepada mStar Online.

Tambah Johan, walaupun tiada sebarang aksi yang bersentuhan dan hanya menggunakan teknik kamera namun dia mahu lebih berhati-hati dengan perkara berkaitan sensitiviti masyarakat.

Sementara itu, bercerita pengalaman melakonkan adegan tersebut, Johan berkata, dia terpaksa berlari mengelilingi kawasan lokasi bagi mendapatkan ekspresi yang sepatutnya.

"Saya bertanya kepada pengarah macam mana nak buat aksi ini, dia kata ia seperti selepas bermain bola, jadi saya terpaksa berlari mengelilingi kawasan lokasi terlebih dahulu untuk mendapatkan perasaan itu," katanya.

Dalam pada itu, Johan yang pertama kali melakonkan cerita seram ini mengakui teruja dengan jalan cerita yang berbeza daripada filem seram lain.

"Ketika menerima tawaran ini, saya baca skripnya sangat kuat dan menarik, watak yang saya bawa pula lebih banyak bermain dengan emosi.

"Pada saya watak Fahmi yang tidak dapat menerima kehilangan isteri itu memerlukan saya banyak menangis dan mencabar lakonan saya," katanya.

Filem Paku berkisarkan tentang seorang suami yang tidak dapat menerima kematian isteri, lantas menggunakan ilmu hitam untuk menghidupkan kembali isterinya.

Filem terbitan Nusantara Seni Karya ini turut dibintangi oleh Azad Jasmin, Diddy Hirdi, Zaidi Omar dan Kamal Adli.

0 comments:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Pengikut