Penyanyi yang kini muncul dengan jenama
wangian sendiri, Ning Baizura mengakui dirinya agak tertekan dalam
proses menghasilkan NING.
“Penghasilan wangian memerlukan proses
terperinci. Kadang-kadang saya agak tertekan juga. Pada mulanya, saya
tak tahu apa yang saya inginkan. Tapi selepas melakukan penelitian dan
kajian mengenai jenama-jenama wangian di pasaran, akhirnya saya dapat
menghasilkan wangian eksklusif, NING. Harganya RM159 untuk botol 100ml,”
cerita Ning memulakan perbualan.
“Prosesnya sukar, antaranya saya kena
memilih bau untuk pewangi saya. Ada begitu banyak bau, jadi saya cepat
keliru. Saya mahukan sesuatu yang sangat segar, mudah, ‘light’, sesuatu
yang sesuai dengan cuaca di Malaysia dan baunya tidaklah menyengat
sangat. Saya memilih adunan bau African Orange Flower, Jasmine, Orange,
Vanilla, Amber dan Honeysuckle.”
Mengenai rekaan botol wangian, Ning menjalankan kajian dengan peminat mengenai apa yang sesuai untuk menggambarkan dirinya.
“Saya hasilkan botol pewangi yang
menggambarkan diri saya. Macam tanda ‘bibir’ yang ada di botol tersebut,
saya bertanya kepada peminat menerusi laman Twitter, apakah perkara
yang menggambarkan diri saya. Ramai menjawab ‘bibir’. Mengenai warna
pula, saya memang meminati warna keemasan dan hitam,” ulas pelantun lagu
“Curiga” ini.
Mendapat inspirasi untuk menghasilkan
wangian daripada wanita yang terdapat di sekelilingnya, khususnya ibu
Ning sendiri, Ning menjelaskan yang pewanginya boleh didapati di
cawangan Parkson.
“Setakat ini, wangian saya boleh
didapati menerusi kaunter di Parkson dan kaunter juga akan dibuka di
lapangan-lapangan terbang seperti KLIA, LCCT dan Terminal Subang. Kos
pelaburan boleh dikira banyak juga tapi bagi saya, kalau saya tidak
melabur saya tidak akan dapat melihat hasilnya,” ujar Ning mengakhiri
perbualan
0 comments:
Catat Ulasan
Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.